Hurra...

och grattis för mig idag! Den fantastiske bloggaren är nu på banan igen och tänkte gå igenom den rafflande bordshockeyturneringen...Det var en ytterst jämn kamp där Emil hamnade på efterkälken direkt, många jämna matcher..(jag vann mot billiam med 5-0) I slutet av gruppspelet så var det mycket jämnt, Oliver var klar gruppsegrare, Gustaf var klar grupptvåa, och Jag den fantastiske var klar grupptrea. Detta kändes mycket bra i mina ögon då jag aldrig varit med och lirat turnering förut..Emil var borta sen länge och det handlade om Billiam och Kalle, dessa två puddingar låg på samma poäng, men vi pallade inte räkna ut målskillnaden så det blev en avgörande match mellan dessa två.
Det var en mycket jämn kamp vi fick se med många stenhårda tacklingar från båda lagen, men till sist hade vi en segrare....KARL!!! Kalle slår ut Billiam och detta betyder att semifinallagen är klara!

Oliver mot Karl
Anders mot Gustaf

Dubbelmöten i semin, 1 match på det bra bordet, en match på det lite sämre bordet.

Min och Gustafs match var ganska jämn men när slutsignalen i första matchen ljöd så var resultatet 0-2 till Gustaf.
I den andra spännande semin så blev det 2-0 till Oliver.

Inför den andra matchen så var jag tvungen att ladda om, drack lite julmust, åt lite chirres. Taggade till som fan.
Matcherna började igen, men det märkliga var att Kalle helt random säger: Jag är trött på att spela.
!!!!!!!!!! SÅ SÄGER MAN INTE I EN SEMIFINAL KALLE!!!
Underlig inställning från mannen i den rödvita tröjan. I min och Gustafs match så var det lika jämt som i förra, skillnaden var att jag tog över matchen mer och mer, gick upp till 2-0 med en liten stund kvar, skulle detta hålla sig? Skulle det bli en förlängning i den ena semifinalen?

Ja, så blev det! Inför förlängningen så stod jag och taggade som fan, medan Gustaf satt och tänkte negativa tankar typ: Fan det här kommer aldrig gå.
Med den inställningen vinner man inga matcher Gustaf!
Och så blev det, JAG slog ut den rutinerade Gustaf och gick till Final!
På det andra bordet så vann Oliver stabilt, så det var jag mot Oliver i Final.

Denna match var mycket jämn, rafflande som ingenting annat, matchen gick till 3-3 när det vart slutsignal.
Förlängning igen alltså. Jag hade bara goda minnen av förlängningar men min orutin fick mig på fall.

Oliver stod segrande i denna bordshockeyturnering och den orutinerade men fantastiske Anders tog en meriterande 2:a plats.

Det var uppenbart att Gustaf läst ett av de tidigare inläggen i bloggen angående psykningar, och det inlägget var välplacerat inte minst med tanke på att jag slog ut Gustaf.  Kan även tilläggas att Gustaf var sur hela kvällen efter semifinalen och uttryckte sig i att det var orättvist om jag skulle vunnit och att jag inte förtjänade platsen i finalen.

Bäst när det gäller heter det Gustaf.

Detta var allt från mig idag, nu har jag en värdelös engelskabok att läsa ut innan det blir träning ikväll :D

Anders - Bäst när det gäller

Kommentarer
Postat av: Oliver - Ännu bättre när det gäller

Haha gustafs "nerver" svek honom igen :D



Och hur vågar karl säga något sånt :O

2008-12-07 @ 17:09:58
Postat av: Gurra

Vafan! Du skrev aldrig att jag slog in en reducering innan förlängningen ^^!

2008-12-07 @ 18:33:59
Postat av: Petra

För..mycket..text.

2008-12-07 @ 18:48:25
URL: http://ptra.blogg.se/
Postat av: den fantastiske

det vart väl 3-2 till mig totalt? xD Då gjorde ju inte du någon reducering. Men jag kan ha fel:P

2008-12-07 @ 18:59:07
Postat av: Anonym

Nej, jag vann första med 2-0 och gjorde ett mål i andra, det är 3 mål. Du gjorde 2 mål i andra matchen och en i förlängningen (3-3) xD

2008-12-07 @ 19:23:33
Postat av: Gurra

/gustaf xD



Sluta klaga Petra :D<333, bästa inlägget ever ju ;)<3

2008-12-07 @ 19:24:32
Postat av: Oliver

Nu blir jag förvirrad :O Varför blev det överhuvudtaget förlängning om gurra ledde efter full tid ? O.o

2008-12-08 @ 00:01:54
Postat av: anders

nej gustaf! jag vann med 2-0 i andra matchen och gjorde 3-2 målet i förlängning xD

2008-12-08 @ 15:00:03
Postat av: Gurra

neej oliver anders vann andra matchen men med 2-1!

2008-12-09 @ 18:09:56
Postat av: oliver

Men varför blev det ens förlängning då ? I så fall vann ju du :O

2008-12-09 @ 22:04:22
Postat av: Gurra

jaa de kan man ju undra ^^ de va ju de jag klagade på också xD!!?

2008-12-14 @ 00:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0